hvordan rammer messerschmidt og udenrigsministeren deres målgrupper?

Da jeg ankom til Folkemødet forleden, spurgte jeg skuespilleren Hella Joof om hvad hun har gang i?

Hella og billedkunstneren Sunny Asemota havde med venners hjælp slået et stort kuppeltelt op på Kæmpestranden i Allinge. Teltet var beklædt med sommerfugle som Sunny havde malet.

“Jeg giver politikerne terapi” sagde Hella. Og under terapien maler Sunny et maleri. “Det er jo rigtige mennesker, med noget på hjerte” fortsatte Hella.

Men hvorfor terapi?

“Alle politikere har noget på hjerte, et budskab. Og selvom vi er uenige om turen hen til det ideelle samfund, så er der rigtige mennesker bag ved” Det er DET Hella gerne vil vise publikum i sit telt.

Politikerleden er det helt store problem for Hella.

Så jeg satte mig for at spørge nogle af vores politikere om hvad der egentlig er deres vigtigste budskab, lige nu og her.

Det lykkedes mig at få forklaringen på hvorfor vores udenrigsminister Martin Lidegaard spiller basketball, hvorfor Dansk Folkepartis Peter Skaarup hænger ud med Jønke, hvorfor Venstres Fatma Øktem har fat i Bydelsmødrene, og hvorfor DFs Morten Messerschmidt fokuserer på det enkle.

Det handler om budskab, målgruppe og STRATEGI.

Se med her:

 

Hvis du synes dette indlæg var fedt, så del det med dine venner på Facebook.

Ja, jeg beder dig skamløst om at dele det med dine venner! Det er en stor hjælp, og du kender måske nogen som også vil synes det er et godt indlæg, tak!

Hvis du kunne lide denne artikel, så skriv dig op til flere (det er gratis)


 

 

logo-footer